Khamis, 14 Jun 2012

Minum air Kapur barus??


Kerana sayangkan bini,laki saya belikan saya air AlFalfa...dia suh minum sampai habis...
Ok..ok..saya minum..

ok jer..mula2 telan...hujung2nya terasa mcm saya telan air kapur barus jer...

tapi takut laki rasa hati..saya diamkan jer...
Apa nak buat..telan je la..yang bagus....buang air kecik saya dah ok..
kapur barus pun kapur barus laaa....janji baik

Ini air yang saya minum sekarang..
                        
Tahukah anda bahawa tumbuhan hijau menggunakan karbon dioksida dalam udara, air dan mineral daripada tanah dan cahaya matahari untuk menghasilkan makanan. Proses ini dikenali sebagai “fotosintesis”.

Pigmen hijau pada daun yang menyerap cahaya matahari dikenali sebagai “klorofil”. Klorofil adalah nutrien dari sumber semulajadi yang penting dalam penjagaan kesihatan yang baik. Alfalfa adalah daun herba yang sangat terkenal dalam perubatan tradisional masyarakat di negara-negara Arab.

Alfalfa bermaksud Bapa pemakanan kerana kandungan khasiatnya yang tinggi dan kaya dengan klorofil hijau. Alfalfa mengandungi 4 kali lebih klorofil berbanding sayuran hijau lain. Ia dapat membantu kita menyahtoksin dalam badan dan memperbaiki masalah kulit anda.

Selain itu, ia memberi anda tenaga dan mengurangkan kepanasan badan. Orang China menggelarkan Alfalfa sebagai Raja Herba. Campuran istimewa daun Mulberry juga membantu mencegah selsema.

Siapakah yang harus minum ALFALFA ye?

Mereka yang terlalu kurus atau terlalu gemuk
Mereka yang menderita sembelit
Mereka yang menderita buasir berdarah
Mereka yang selalu makan di luar (ajinomoto)
Mereka yang mempunyai kulit muka pucat
Mereka yang kuat merokok dan alkohol tegar
Mereka yang kencing tak lawas serta batu karang
Mereka yang bermasalah nafas dan badan berbau
Mereka yang tidak suka makan sayur-sayuran
Mereka yang mempunyai masalah berat badan
Mereka yang kesibukan dan mengalami tekanan
Mereka yang mudah letih dan malas-malas
Mereka yang mempunyai masalah hati
Mereka yang selalu mengalami sakit tekak
Pengidap diabetis dan darah tinggi

Bukan nak kata apa...bagus tindakbalasnya..

Rabu, 13 Jun 2012

Gempar Kemalangan Di Landasan Lapangan Terbang Sultan Mahmud .Lihat!


Mangsa yang terlibat dalam kemalangan di LTSM diberi rawatan.

KUALA TERENGGANU – Suasana di landasan Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) di sini malam kelmarin, ‘gempar’ hingga menarik perhatian penduduk seketika dengan deruman jentera penyelamat yang terdiri daripada bomba, polis, ambulans dan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) yang memperlihatkan seakan-akan berlaku kemalangan membabitkan pesawat.

Bagaimanapun, suasana ‘panik’ itu hanyalah lakonan semata-mata yang bertujuan bagi menguji tahap keberkesanan serta memahirkan jabatan atau agensi yang terlibat seperti mana yang terkandung dalam ‘Airport Emergency Plan (AEP).

Malah, LTSM juga muncul sebagai lapangan terbang pertama di negara ini mengadakan latihan separuh pada waktu malam sebagai persediaan sekiranya berlaku tragedi pada masa akan datang.

Menurut Pengurus LTSM, Dr. Ahmad Ramli Mahmood, setiap dua tahun sekali latihan bagi menguji prosedur sedia ada serta penambahbaikan prosedur ataupun peralatan operasi terutamanya yang melibatkan kemalangan lapangan“Latihan yang mula diperkenalkan sejak 2007 ini diadakan setiap dua tahun sekali, di mana sebelum ini kita hanya mengadakan pada waktu siang, tetapi bagi tahun ini kita telahmengadakan pada waktu malam untuk melihat persediaan dan kemampuan semua agensi yang terlibat sekiranya berlaku kemalangan sebenar.

“Melalui latihan yang diadakan ini juga kita dapat menilai tahap keberkesanan jabatan ataupun agensi yang terlibat dalam kecemasan lapangan terbang dan hasilnya yang ditunjukkan malam ini berjaya mencapai matlamat sebenar,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui sebaik selesai Latihan Kemalangan Pesawat Terhempas 2012 di LTSM, di sini, malam kelmarin.

Menurut Ahmad Ramli, dalam sesi latihan yang diadakan lengkap dengan bilik gerakan operasi itu menyaksikan seramai 50 anggota daripada enam agensi yang terlibat iaitu Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Polis DiRaja Malaysia (PDRM), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Hospital, JPAM dan LTSM.

Mengulas lanjut mengenai latihan kecemasan yang menyaksikan sebanyak enam syarikat penerbangan beroperasi termasuk sekolah penerbangan itu, beliau secara peribadi berpuas hati dengan kerjasama dan kesungguhan kesemua agensi yang terlibat dalam latihan julung kali diadakan pada waktu malam.

Antara enam syarikat penerbangan yang beroperasi di LTSM itu ialah AirAsia, Mas, Firefly, Webstar, Kistaa, APFT, HM Aerospace.

Selasa, 12 Jun 2012

3 Budak-budak Ini Berjalan-jalan Dialam Ghaib.Baca!


‘Bila malam kami takut nak pulang

SUNGAI SIPUT: Kehilangan misteri tiga kanak-kanak lelaki sejak Sabtu lalu terjawab apabila mangsa yang dijumpai selamat mengaku ‘mengembara’ menaiki basikal sejauh lebih 30 kilometer untuk mandi di air terjun serta berjalan-jalan di sebuah pusat beli-belah di Jelapang, Ipoh, di sini.

Tiga kanak-kanak itu, P Muganasundram, S Vijay dan Muhamad Nazir Hussen masing-masing berusia 12 tahun turut memberitahu tidur di kaki lima sebuah stesen minyak selepas bimbang ditahan polis.


Ketiga-tiga pelajar Sekolah Kebangsaan Muhibbah, di sini, mencetuskan panik ibu bapa dan pihak sekolah selepas dilaporkan hilang sejurus keluar dari rumah mereka di Taman Lintang, di sini, jam 7 pagi Sabtu lalu, sebelum ditemui semula kira-kira jam 7 malam kelmarin.

Mereka mendakwa mahu pergi ke sekolah bagi menghadiri kelas tambahan bagaimanapun tidak pulang ke rumah hingga lewat malam sebelum ahli keluarga membuat laporan polis di Balai Polis Sungai Siput berikutan bimbang pelajar itu menjadi mangsa culik.


Muhamad Nazir yang ditemui di rumah keluarganya di sini, semalam, mengakui kesal dengan tindakan dia dan dua rakan lain menipu ahli keluarga kononnya mahu menghadiri kelas tambahan di sekolah.


Pelajar tahun enam itu berkata, mereka sebaliknya mengayuh basikal menuju ke kawasan air terjun Ulu Chepor di Chemor yang terletak kira-kira 20 kilometer dari rumah mereka.

“Kami kemudian menyambung semula perjalanan dengan mengayuh basikal ke pusat beli-belah Mydin di Jelapang. Kami teruja untuk pergi berjalan-jalan ke pusat beli-belah itu berikutan ia baru dibuka,” katanya.


“Kami menghabiskan masa di pusat beli-belah itu sebelum menyedari hari sudah malam. Ketika itu kami yakin keluarga pasti risau dengan kehilangan kami dan mereka pasti mencari.

“Bimbang untuk pulang pada malam itu kerana khuatir ditahan polis yang membuat sekatan di jalan raya. Kami tidur di kaki lima sebuah stesen minyak di Ipoh,” katanya.


Sementara itu, Muganasundram berkata, mereka kemudian mengambil keputusan mengayuh pulang pada tengah hari Ahad lalu sebelum ditahan seorang sukarelawan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) yang menjejaki mereka.


“Kami kemudian diserahkan ke balai polis berhampiran sebelum perkara itu dimaklumkan kepada ibu bapa kami,” katanya kesal.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sungai Siput, Superintendan Azman Salim, mengesahkan ketiga-tiga kanak-kanak itu sudah kembali kepada keluarga malam kelmarin selepas keterangan diambil.

Wajarkah Bella Dr.Sheikh Muzafar diajar berenang dalam usia sekecil ini?


Puteri Dr Sheikh Muszaphar 9 bulan belajar renang

                              

BERSEMPENA sambutan Hari Bapa, Mingguan Wanita menggandingkan Angkasawan Negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor Al Masrie Sheikh Mustapha bersama dengan puteri kesayangannya Sophea Isabella, sembilan bulan.

Menariknya, lokasi penggambaran kali ini dilakukan di dalam kolam renang memandangkan Sophea Isabella atau lebih mesra dengan panggilan Bella diajar berenang oleh ayahnya. Lahir di dalam air memudahkan Bella mempelajari proses untuk berenang dan apa yang nyata tak semua bayi yang boleh berbuat demikian.

Wajah polos yang memiliki mata bundar ini ternyata cukup bijak mendengar setiap arahan bapanya. Setiap kali diagah oleh penulis dan jurugambar, Bella tertawa riang sambil menampakkan beberapa batang gigi yang tumbuh di bahagian atas dan bawah.

Bibir mungilnya tidak henti-henti berbicara dengan bahasa bayi. Tatkala dibawa masuk ke dalam kolam oleh bapanya, Bella nampak cukup bersahaja langsung tidak menampakkan riak ketakutan di wajahnya.

                               
Dr Sheikh Muszaphar bersama anak perempuannya Sophea Isabella, 9 bulan

Percubaan pertama kali Bella dan bapanya menyelam membuatkan penulis berdebar menantikan dua beranak ini timbul di permukaan. Tiga saat kemudian Bella muncul dengan aksi dan wajah riang tanpa sebarang rasa takut.

Hampir sejam melakukan pelbagai gaya, barulah penggambaran selesai dijalankan. Sesekali kedengaran bunyi rengekan keluar dari mulut Bella yang cukup lucu sehinggakan bapanya serta yang terbabit dalam penggambaran tidak dapat menahan ketawa. Mungkin kerana mula rasa tidak selesa dan kesejukan membuatkan dia mula merengek.

“Saya dan isteri mula mengajar Bella teknik menahan nafas ketika berada dalam air sejak Bella berusia sebulan dengan meletakkannya di dalam tab mandi di rumah. Malah, setiap kali mandi kami akan menuangkan air ke atas kepalanya secara perlahan untuk membiasakan dia menahan nafas ketika di dalam air.

“Lama-kelamaan Bella semakin serasi dan selesa dengan keadaan tersebut sehingga berjaya mengawal sendiri nafasnya. Ketika Bella berumur empat bulan, kami mendedahkannya dengan aktiviti air di kolam renang.

“Sehingga kini, Bella sudah mampu menahan nafas dalam air selama tiga hingga 10 saat. Saya dan isteri akan biarkan dia menyelam sambil badannya dipegang kemudian ditolak ke hadapan dan akan disambut oleh isteri.

“Saya datang dari keluarga perenang, dua orang adik-beradik saya mewakili negeri dan tiga wakil negara. Bahkan, keluarga saya sejak awal lagi sudah menitik beratkan kemahiran berenang pada kami adik-beradik. Itu yang membuatkan saya terikut-ikut untuk mempraktikkan
kemahiran yang sama pada Bella,”ujar DR Sheikh Muszaphar yang mengakui isterinya Datin Dr Halina Mohd Yunus juga pada awalnya agak ragu-ragu untuk berbuat demikian namun setelah melihat sendiri pencapaian Bella, dia semakin yakin.

Mungkin ada yang beranggapan sesuaikah Bella diajar berenang dalam usia sekecil ini, tetapi bagi Dr Sheikh Muszaphar, proses berenang sememangnya cukup baik untuk bayi.

Isnin, 11 Jun 2012

Apa perasaan korang apabila melihat gambar ini?


                          


Gambaran kaabah dari dekat buat yg tak pernah pergi/ zairah ke makkah..ini dari sudut Rukun Yamani...lihatlah sepuas2nya,inilah Kaabah yg mulia ( Baitullah )...

Kelambu Kaabah ini akan ditukar setahun sekali iaitu ketika jemaah haji sedang wukuf di Arafah..

Kaabah ini terus berdiri megah di bumi Allah dan tidak akan runtuh sehingga hari Kiamat...

Allahuakhbar..

Generasi Muda Zaman Sekarang Yang Kurang Ajar


alah siapa sekarang ni kalau kita lihat generasi muda yang kurang ajar? Nasib baik gambar di bawah ini diambil di luar negara. Tapi jangan pula terkejut jika perkara ini boleh berlaku jika kita tidak mengambil sikap berhati-hati dan tidak menumpukan perhatian kepada generasi muda kita yang dilihat kian kurang budi pekertinya.

Sesungguhnya ibu bapa memainkan peranan penting dalam menentukan siapa diri anak-anak pada masa hadapan. Gambar di bawah diambil dari Tumblr yang bertajuk “I hate Spoiled Little Brats“.

                  
                         sebagai seorang ibu,sedih melihat situasi sebegini

HARTA MARK ZUCKERBERG 'LENYAP' USD 11 miliar DALAM WAKTU 3 MINGGU


                            

Harga saham Facebook yang terus menurun membuat pendirinya, Mark Zuckerberg kehilangan banyak uang. Kekayaannya memang masih berlimpah ruah, namun berkurang dalam nilai yang cukup wah.

Kekayaan Zuckerberg telah melorot dari USD 15,5 miliar saat ini menjadi USD 11 miliar. Artinya, lelaki yang baru saja menikah ini kehilangan USD 4,5 miliar .
Baru tiga minggu memasuki bursa saham, Facebook berdarah-darah. Nilai saham Facebook turun sekitar 29% menjadi USD 27,10 dari debutnya senilai USD 38.

Sebagai pendiri sekaligus CEO Facebook, Zuckerberg punya 408 juta saham. Sebelumnya, dia sudah menjual 126 juta saham Facebook senilai USD 4,78 miliar.

adakah ini bermakna??

Ingat Kaki Penari Cantik Sangat Ke?Cer Tengok!!


Penari ballet yang biasa kita lihat selalunya cute-cute , dah pasti penari ballet professional melakukan latihan setiap hari. Lebih-lebih lagi bahagian kaki. Pernah tak korang terfikir nak tengok rupa kaki dia? Skodeng sket!



Jangan tengok lama-lama...doseeee

Gadis Ini Beranak Sambil Berjalan.Lihat!!


Seorang remaja perempuan melahirkan bayi ketika dia berjalan di sebuah jalan di daerah Bağcılar Istanbul sebelum meninggalkan bayi itu di kaki lima, menurut rakaman kamera. Gadis berusia 16 tahun itu dilaporkan memaklumkan ibu bapanya mengenai kehamilannya pada malam itu, dan mereka bertiga dilaporkan menuju ke pusat kesihatan apabila gadis itu melahirkan bayinya ketika dia sedang berjalan.

Kamera menunjukkan tiga orang (gadis itu dan ibu bapanya) merenung bayi di kaki lima dan kemudian berjalan meninggalkan bayi yang berlumuran darah itu. Gadis itu dilaporkan pulang terus pulang ke rumah, di mana dia menukar pakaian sebelum dibawa ke hospital oleh ibu bapanya.


Bayi itu kemudian ditemui oleh seorang kanak-kanak dan penduduk tempatan serta-merta membuat laporan kepada pihak berkuasa. Pegawai polis tiba tidak lama selepas itu dan membawa bayi yang ditinggalkan itu ke hospital.Bapa bayi itu ialah seorang remaja lelaki berusia 17 tahun yang tinggal dikawasan kejiranan yang sama dengan ibu bayi itu, segera ditahan.

Pegawai polis masih mencari saudara yang lebih tua budak itu, seorang pegawai polis. Ibu bapa kepada gadis itu pula dibebaskan selepas disoal siasat. Bayi itu berada dalam keadaan baik dan akan diserahkan kepada Social Services and Child Protection Agency selepas dirawat di hospital.

                                             

            
macam kuda je beranak..

Wanita Parah ‘Diterbangkan’ Tujahan Angin Jet!Lihat!





Kalau anda nak tahu, Princess Juliana International Airport adalah sebuah lapangan terbang yang terletak di Pulau St Maarten.

Pulau ini pula khabarnya dikongsi dua buah negara iaitu Perancis dan Belanda.

Lapangan terbang ini terkenal di dunia kerana terlalu dekat dengan Pantai Maho.

Orang yang berkelah di pantai berkenaan sentiasa teruja melihat kapal terbang yang terbang di ‘atas kepala’ mereka apabila pesawat itu memasuki kawasan lapangan terbang.

Lapangan terbang ini juga unik kerana landasannya sangat pendek, hanya kira-kira 2,130 meter.

Disebabkan itu, difahamkan para juruterbang terpaksa menggunakan pemanduan manual setiap kali mendarat disini.

Kerana keunikan itu jugalah, peminat kapal terbang di seluruh dunia sentiasa berkumpul di situ untuk merakamkan saat-saat pesawat terbang rendah betul-betul atas atas kepala mereka.

Menyedari risiko yang terpaksa dihadapi pengunjung pantai, banyak papan tanda AMARAN diletakkan namun ia jarang dipedulikan.

Video di bawah sebagai buktinya




Nama Allah juga ada pada wajah kita.Lihat!



Sebarkan untuk kebaikan kita semua.

Wanita Disumpah Jadi Batu Kerana Curang Di Paloh?.Lihat Video Ini!


Nak dikatakan pelik, tidaklah terlalu pelik. Mungkin juga boleh dikatakan sebagai misteri.

Satu video yang dimuat naik ke laman You Tube berjudul ‘Sumpahan jadi batu di mamah tanah PALOH ?’ semakin menjadi bualan di kalangan pengunjung laman tersebut.

Video berkenaan menceritakan tentang kononnya seorang wanita yang telah curang terhadap suaminya disumpah menjadi batu di dalam sebuah ladang kelapa sawit di Paloh, Johor.

Wanita itu dikatakan telah ‘ditukarkan’ menjadi batu ketika sedang asyik memadu asmara bersama teman lelakinya.

Persoalan yang semakin menjadi tanda tanya kepada umum ialah, benarkah kejadian sumpahan itu sememangnya berlaku?

Mengapa hanya wanita itu sahaja yang disumpah, bagaimana dengan pasangannya?

Melihatkan isi video tersebut, batu itu memang melihatkan bentuk badan seorang wanita yang sedang berbogel, lengkap dengan rambut yang panjang.

Mendengarkan penceritaan dari lelaki yang menjadi ‘voice over’ dalam video itu seperti kurang jelas tentang maklumat yang ingin disampaikan.

Boleh sahaja cerita itu diada-adakan atau batu itu hanyalah ukiran semata-mata. Apa-apa pun, kebenaran tentang ‘misteri’ sumpahan batu itu hanya penduduk di sekitar kawasan itu sahaja yang tahu.

Selebihnya, kita jangan mudah untuk membuat cerita tanpa sebarang usul periksa terlebih dahulu. Wallahualam.
BENAR ataw REKAAN ,, video dan cerita oleh penduduk dan perkerja di lokasi berkenaan.... maksiat+sumpahan_lokasi dikatakan keras.. dan macam2 lagi. adakah BENAR ape yang berlaku atau ia hanyalah ukiran dari pihak tertentu

Obama, Hillary bersamaan dengan nilai 10 ekor unta, 20 ekor ayam.Kesiannn...


                                   

WASHINGTON: Kumpulan militan Islam Somalia menawarkan ganjaran ayam dan unta atas maklumat mengenai keberadaan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama dan Setiausaha Negara itu, Hillary Clinton, mempersendakan jutaan dolar yang ditawarkan AS terhadap tertangkapnya pemimpin kumpulan yang mempunyai kaitan dengan al-Qaeda itu.

Fuad Muhammad Khalaf dari Pergerakan Shabaab al-Mujahideen di Somalia membuat tawaran itu selepas solat Jumaat, menurut Kumpulan Perisikan SITE yang memantau organisasi militan.
“Sesiapa saja mendedahkan tempat persembunyian si bodoh Obama akan diberikan ganjaran 10 unta dan sesiapa jua mendedahkan tempat persembunyian wanita tua Hillary Clinton akan diberikan 10 ayam betina dan 10 ayam jantan,” katanya menurut kenyataan SITE.

Khamis lalu, Jabatan Negara AS menawarkan ganjaran AS$5 juta (RM15.9 juta) setiap seorang bagi maklumat mengenai keberadaan Fuad dan tiga sekutunya, begitu juga dengan AS$7 juta (RM22.3 juta) untuk maklumat mengenai pengasas dan komander al-Shabaab, Ahmed Abdi aw-Mohamed. Sejumlah AS$3 juta (RM9.5 juta) ditawarkan untuk lokasi dua lagi pegawai organisasi itu. - Reuters

hihihi..lawak eihh..

Jimmy Shanley VS Bapak Mertua.Adehh..dehhh..dehhh


Jimmy Shanley Dibidas Bapa Mertua

                         
                          

Ini bukanlah kali pertama bapa mertua kepada Jimmy Shanley, Datuk Suhaimi memberikan kenyataan kepada media. Pada bulan Julai tahun lalu, beliau pernah menyebut bahawa tidak memaafkan Jimmy Shanley kerana malu dengan pelbagai kenyataan yang dikeluarkan oleh personaliti tv berkenaan.

Semalam, Datuk Suhaimi sekali lagi membidas pengacara itu dengan pelbagai kata-kata pedas melalui rancangan Melodi (10 Jun 2012) seperti yang disiarkan pada tengah hari semalam.

Kata Datuk Suhaimi, ‘Sebelum ini, memang I tak pernah keluarkan kenyataan kes Jimmy dan anak I yang dah setahun lebih berlaku. Banyak kenyataan yang dikeluarkan oleh Jimmy. Dah sampai masa I tampil berikan kenyataan yang mana Jimmy I rasa dah tak layak menjadi menantu I kerana banyak yang dia buat tuduhan memburukkan anak I.

‘Anak I dah pun failkan perceraian, jadi kalau dia dah banyak burukkan isteri dia, tak guna dia memperisterikan anak I lagi. Jadi, lepaskan sahajalah anak I. Kalau dia tak lepaskan seolah dia adalah lelaki yang dayus.’

                              

Sementara itu, Datuk Suhaimi berkata bahawa Jimmy Shanley adalah seorang lelaki yang tidak bertanggungjawab kerana tidak mengambil tahu langsung mengenai kelahiran cucunya, Zahrah Shanley, sekitar setahun lalu.

‘Nak ambil berat apa. Ini satu lagi masalah. Dia pernah keluarkan kenyataan yang isteri dia tak memberitahu dah melahirkan anak. Kalau tak diberitahu isteri dia dah pun lahirkan anak, macam manakah dia boleh membawa krew TV datang ke hospital untuk shooting gambar anak dia? Bil bersalin pun tak dibayar walaupun kita tak harapkan pun. Tapi dia memang tak bertanggungjawab. Bagi I, dia tak layak jaga cucu I.’

Rumah tangga Jimmy-Suhaila masih berada dalam proses perbicaraan dengan perkembangan terkini di mana Jimmy Shanley mendakwa Suhaila mengaku mengandung anak luar nikah ketika prosiding mahkamah yang berlangsung pada 8 Mei 2012.

p/s  Apa sudah jadi bang oi..sebaik2nya masaalah rumahtangga janganlah ada campurtangan dari pihak lain..

Apa Ada Dalam Istana Putera William dan Kate Middleton?Jom Terjah!!


Setelah mengalami pemugaran dengan bayaran sebanyak 12 juta, Istana Kensington yang dahulunya merupakan rumah Ratu Victoria dan Puteri Diana akhirnya dibuka untuk umum.

Hal ini  membuat masyarakat dunia ingin tahu, seperti apa sebenarnya bahagian dalam istana mewah yang nantinya bakal di huni oleh pasangan Duke dan Duchess of Cambriage ini?

 Dilansir Dailymail, berbeza dengan kemegahan Istana Buckingham, Istana Kensington yang kecil ini menawarkan keselesaan khas monarki Inggeris. Istana Kensington ini dikelilingi sejumlah tanaman, kolam, patung yang terawat dengan baik.

Bangunan istana ini menjadi saksi bisu dalam perjalanan kehidupan peribadi keluarga Kerajaan Inggeris selama lebih dari 300 tahun.

 Dibuka untuk umum

Setelah mengalami proses pemugaran cukup panjang, Istana Kensington akan dibuka untuk umum dengan harapan ratusan ribu pengunjung akan mendatangi istana ini pada musim panas mendatang, saat London menjadi tuan rumah Sukan Olimpik. Saat melawat istana, pelancong juga boleh menyaksikan evolusi gaya berpakaian Puteri Diana selama bertahun-tahun dan contoh pakaian yang dia kenakan sebagai seorang puteri.

Selain itu, ada juga kemudahan gerai cenderamata, untuk tetamu yang berniat membawa oleh-oleh setelah puas mengelilingi istana ini. Istana ini diharapkan dapat menarik sekitar 300 - 400 ribu pengunjung setiap tahun atau lebih banyak 30% berbanding sebelum saat pengubahsuaian.











Wow!!!


Menu Pagi Ini,iPad & iPhone Goreng.Lihat!


Ini merupakan hasil karya seorang jurugambar, Henry Hargreaves, 32. Tanpa rasa ragu, dia telah menggoreng iPad, iPhone, iPod dan komputer riba Apple dalam minyak yang panas.

Jangan terkejut dahulu. Ini semua hanyalah replika dari setiap gadget canggih itu sebelum menggorengnya.

“Saya bukan orang kaya yang sanggup membeli dan menghancurkan alat elektronik.

“Saya juga tidak berminat untuk mengetahui tentang peranti di dalam gadget tersebut, maka saya buat gadget ini secara khas daripada gabus,” kata Henry.

Lelaki dari New Zealand itu mendapat idea untuk projek tersebut setelah melihat video dari seorang remaja Jepun yang menggoreng PlayStation PSP dan dia berminat dengan idea tersebut.

Maka, Henry mengambil keputusan untuk memperkembangkan idea tersebut dan hasilnya difotokan.

Selain itu, Henry juga membuat satu teori iaitu menyamakan budaya teknologi dan makanan segera.

“Ia dihidangkan dengan segera dan dibuang dengan segera juga,” ujar Henry.

Bagaimana pendapat anda pula?

Alamak....sedap ke?

Ahad, 10 Jun 2012

Senarai Hotel Murah/Bajet sekitar Jalan Masjid India/Jalan TAR, Kuala Lumpur


Pening-pening lalat duk cari hotel bajet malam ni...
Puas gugel..dapat gak kat sini..
harap2 ada yang kosong hujung minggu ni..

Mana tau di masa akan datang nak ke sana lagi kan, boleh rujuk sini :)

Ada beberapa hotel di bawah ni memang dekat sesangat kalau nak ronda dekat Jalan Masjid India mahupun Jalan TAR ;) Boleh jalan kaki je, @ dari dalam bilik boleh nampak dah suasana sekitar.
Ke UM dekat gak kot...harap-harap la..


1. HOTEL MACKTZ 3 Comfort Inn
Masa kami tanya bilik ni berharga RM90 Queen Size-tapi disebabkan Lif rosak dapat pulak tingkat 4,
terus angkat bendera putih..hehee
Tel : 03-40452323


2. Perfect Class Hotel - Harga bilik bermula dari RM20.00 dan ke atas
Berdekatan dengan Food Court



3. Palace Hotel harga bilik bermula RM 140 Queen Size
Tel : 03-26986122


4. Hotel Hibiscus City berdekatan dengan Jakel (ada 2 tempat dan 1 lagi di Pudu)
Harga bilik bermula RM 128.00 Queen Size
Tel : 03-26975350


5. Hotel Noble RM 158
Tel : 03-26917111


6. Star Point Hotel
Harga bermula RM 155.00
Tel : 03-23027555


7. Frenz Hotel RM 150.00++
Tel : 03-26937878


8. Citin Hotel RM 155.00++
Tel : 03-26932999


9. Selesa Inn Kuala Lumpur RM 125.00++

Kesemua harga yang dinyatakan di atas adalah tertakluk pada masa dan tidak termasuk cuti sekolah, harap maklum, harga tersebut adalah sebagai panduan,

terimakasih pada owner blog atas info tersebut..
http://normj1001.blogspot.com/2012/04/senarai-hotel-murahbajet-sekitar-jalan.html

Muat Pulak Dia Ni Masuk Dalam Beg?



Sembunyi Dalam Beg Untuk Diseludup Masuk Bangunan

Oregon – Pelbagai usaha dilakukan oleh Curtis T Lowe, 52, untuk membawa masuk teman wanitanya, Kola J McGrath ke dalam apartmennya walaupun wanita berusia 50 tahun itu telah diharamkan pihak pengurusan daripada memasuki bangunan tersebut, sejak 14 bulan lalu.

Antara yang dilakukannya ialah menyembunyikan wanita tersebut di dalam sebuah beg sebelum dia diseludup masuk ke dalam apartment itu.

Dengan ketinggian 1.67m dan berat 44kg, bukan sesuatu yang sukar bagi Lowe untuk membawa beg berisi teman wanitanya sejak 14 bulan lalu untuk masuk ke situ.

Wanita berkenaan diharamkan memasuki apartmen tersebut selepas dia merosakkan alat pemadam api ketika pasangan berkenaan bergaduh.

Bagaimanapun sepandai-pandai tupai melompat, McGrath akhirnya ditahan selepas seorang penghuni apartment itu berjaya mengesan kehadiran seorang wanita di dalam beg berwarna merah jambu itu.

Bimbang ia adalah kes culik, penghuni terbabit telah membuat laporan polis.

“Sebelum ini kami sering melihat beg berkenaan dan ada mendengar cerita seorang perempuan berada di dalam beg itu, sehinggalah kami berjaya membuktikan perkara itu.

“Namun saya rasa ia adalah kreatif,’’ kata salah seorang penghuni apartment, Aisea Poulivaati.

Sementara itu, polis yang mendapat laporan telah memeriksa apartment Lowe dan mereka akhirnya menemui McGrath bersembunyi di dalam almari.

Dia kemudiannya ditangkap kerana memasuki bangunan itu secara haram, namun dibebaskan.

Bila Terserempak Bunian Mandi (Seram!)


Kegilaan kaki pancing terhadap hobi itu sudah lama diketahui. Mereka sanggup membelanjakan ribuan ringgit untuk membeli peralatan memancing sahaja.Ada pula yang mengambil cuti selama berminggu-minggu semata-mata untuk mencari lubuk ikan.

Namun, di sebalik semua itu, cerita-cerita misteri sering melingkari kaki-kaki pancing tegar ini. Jurnal minggu ini berkesempatan berbual-bual dengan beberapa kaki pancing mengenai kisah pelik yang pernah mereka alami.Salah seorang daripada mereka ialah kartunis terkenal Ibrahim Anon, atau Ujang, 45.

               

Penggemar ikan kelah dan sebarau ini berkata dia pernah terserempak dengan harimau, gajah dan hampir dipatuk ular semasa memancing di Tasik Kenyir, Hulu Terengganu.

“Saya akan memancing di sana setiap tahun. Ngauman harimau sudah biasa didengar.
“Jadi untuk mengelakkan daripada bertembung dengan haiwan pemakan daging itu, kami kumpulan pemancing bergerak perlahan-lahan ke tempat lain.
Harimau
“Pantang harimau ialah jangan diganggu,” kata Ujang yang kini mengusahakan perniagaan berbentuk penganjuran aktiviti memancing.

Ceritanya lagi, tindakan yang sama juga dilakukan jika ternampak kelibat gajah.
Menyentuh mengenai kejadian aneh, Ujang memberitahu dia tidak pernah mendengar suara misteri apatah lagi terserempak dengan bunian.


UJANG hanya pernah terserempak kelibat gajah liar dan mendengar ngauman harimau.
“Mungkin itu perasaan kita sahaja. Paling penting niat kita adalah untuk memancing, bukan ada tujuan lain,” tegasnya yang hampir lemas dalam satu kejadian bot terbalik di Sungai Tembeling, Pahang tetapi mujurlah dia pandai berenang.
Seorang lagi kaki pancing, Ku Ahmad Adzam Ku Saud, 33, yang berasal dari Alor Setar, Kedah, pernah berasa seperti ada orang menepuk bahu kanannya semasa memancing di Taman Negara, Kuala Tahan, Pahang.

“Namun, apabila menoleh, tiada siapa di belakang saya.
“Pada mulanya saya fikir itu hanyalah khayalan tetapi perkara itu berlaku berulang kali menyebabkan saya percaya ia perbuatan makhluk halus,” kata penggemar ikan sebarau dan toman ini.


Bicaranya lagi, kejadian itu menyebabkan dia ketakutan dan kembali ke khemah semula.
Ku Ahmad demam selama beberapa hari selepas peristiwa itu.
“Saya juga pernah melihat gadis bunian sedang mandi. Dia kelihatan seperti wanita biasa tetapi kulitnya lebih putih dan berwajah cantik.
“Saya cuma nampak muka dan tapak tangannya. Tetapi itu sudah cukup untuk membuatkan saya terpikat,” katanya tersenyum.


Bagi Mohd. Suhaimi Abdul Karim, 29, yang berasal dari Seremban, Negeri Sembilan, dia hampir lemas selepas bot yang dinaiki bersama rakan karam semasa memancing di Pulau Sembilan, Perak.
Kejadian itu berlaku lima tahun lepas.
“Bayangkan pada masa itu saya dan tujuh orang rakan lain tidak memakai jaket keselamatan.
“Kami hanya berpaut pada badan bot tersebut dari pukul 12 tengah malam hingga 6 pagi sebelum diselamatkan.


“Selepas peristiwa itu, saya tidak lagi pergi memancing di laut,” katanya yang memberitahu bot tersebut bocor sebelum tenggelam.
Langsuir
Suhaimi juga mendakwa ternampak hantu langsuir semasa memancing di Taman Negara, Kuala Tahan.
“Ketika itu saya dan rakan-rakan berkhemah di hutan. Kami tidak nyenyak tidur kerana mendengar bunyi bising yang berulang kali.
“Namun, akhirnya mereka tertidur juga kerana terlalu penat kecuali saya.
“Saya sebaliknya keluar dari khemah untuk mencari arah bunyi tersebut.
“Sebaik sahaja dijumpai, saya terkejut kerana rupa-rupanya ada hantu langsuir sedang mengilai di atas sebatang pokok,” ceritanya.


Katanya lagi, hantu itu memakai pakaian putih, berambut panjang, matanya merah manakala giginya tajam.
“Akibat kejadian itu, saya demam panas selama beberapa hari,” ujarnya.
Mohd. Hanipah Wahi, 47, dari Sepang, Selangor pula menceritakan pengalamannya memancing di sebuah jeti lama di Bagan Datoh, Perak pada awal tahun 1990-an.
“Saya ke sana kerana rakan mengatakan kawasan itu terdapat banyak ikan. Jadi saya pergi seorang diri dengan menyewa sebuah bot.
“Hasil tangkapan cukup banyak tetapi apabila bercakap dengan orang kampung, mereka kata mereka tidak berani memancing atau menangkap ikan di situ kerana sering terserempak dengan hantu sungai,” katanya.


 Tidak kiralah jumpa bunian atau apa sahaja, yang penting makhluk halus itu memang wujud.

Suara Tua Alunkan Al-Quran ‘Hilangkan’ Lagu Disko


Firman Allah yang bermaksud ;

“Dan sesungguhnya kami mempermudahkan al-Quran itu untuk diingati, maka adakah ada orang mahu mengambil pengajaran” Al-Qamar, ayat 17.

Demikian firman yang diturunkan oleh Allah S.W.T mengenai senaskhah Al-Quran untuk diperlajari dan dibaca oleh semua hambanya ketika masih hidup di muka bumi ini.

Setiap ayat yang terkandung dalam Al-Quran mengandungi seribu satu manfaat kepada manusia.
                 


Di sebuah jalan di tengah kota Beirut, Lubnan, seorang lelaki tua yang hanya duduk di sisi jalan begitu asyik mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran walaupun keadaan di sekelilingnya bising dengan bunyi lagu-lagu dari pub dan disko di sepanjang jalan Hamra.

Lelaki tua itu langsung tidak menghiraukan orang ramai yang lalu lalalng di situ dan hanya tetap dengan mengaji sahaja.

Malah, perbuatannya itu menarik perhatian orang yang lalu lalang di sepanjang jalan Hamra.

Jalan Hamra adalah salah sebuah jalan utama di sekitar kota Beirut, Lubnan. Jalan Hamra menjadi tumpuan ramai rakyat Lubnan menyebabkan pelbagai kemudahan seperti cafe, teater, dan restoran-restoran mewah dibangunkan.

Namun begitu, jalan Hamra tidak seperti tempat-tempat yang lain di sekitar Lubnan.

Masjid mahupun surau sukar ditemui manakala pub, disko dan tempat mencacah tatu boleh ditemui di merata-rata tempat.

Tujuan Al-Quran diturunkan adalah untuk menyucikan jiwa manusia (tazkiyyah al-Nafs). Al-Quran sentiasa menyeru manusia supaya membersihkan jiwanya dengan melakukan kebaikan.

Beruntunglah orang yang dapat memimpin jiwanya ke arah keredhaan Allah S.W.T. Secara fitrahnya, jiwa boleh terjerumus ke lembah kehinaan apabila ia tidak dididik dan jiwa boleh mencapai tahap termulia apabila ia dibersihkan.

“Dan jiwa serta penyempurnaan ciptaanya, maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu jalan kefasikan dan ketakwaannya. Sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu dan sesungguhnya rugilah orang yang mengotorinya.” Al-Syams, ayat 7-10.

Bapa Ahli Sukan Lee Chong Wei Cuba Bunuh Diri Di Jambatan P.Pinang




BUKIT MERTAJAM 10 Jun – Polis hari ini menggagalkan dua cubaan membunuh diri bapa kepada seorang ahli sukan negara termasuk di atas Jambatan Pulau Pinang.

Lelaki berusia 59 tahun itu yang menetap di Butterworth pada mulanya dikatakan cuba membunuh diri berhampiran pusat beli-belah Queensbay, Bayan Lepas awal pagi ini namun digagalkan pihak polis yang bertindak memujuknya.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT) ACP Azman Abd. Lah berkata pihak polis menerima maklumat lelaki itu sedang menangis di tepi laut berhampiran pusat membeli belah Queensbay kira-kira pukul 4 pagi ini.

“Pasukan peronda dihantar ke tempat kejadian dan bertindak memujuk beliau agar pulang ke rumahnya.

“Anggota kita mengambil masa kira-kira tiga jam untuk memujuknya sebelum dia mahu pulang dengan baik,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata, pasukan peronda polis itu juga bertindak mengiringi bapa ahli sukan itu yang memandu kereta bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini.

“Sebaik tiba di kilometer dua Jambatan Pulau Pinang kira-kira pukul 7.45 pagi, dia memberhentikan kereta di tepi jambatan dan keluar serta cuba terjun ke laut. Bagaimanapun hasil tindakan pantas polis, kita berjaya menyelamatkannya,” katanya.

Azman berkata, lelaki itu dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah SPT untuk diambil keterangan bagi membantu siasatan.

“Berdasarkan keterangan awal, beliau mendakwa menghadapi masalah keluarga kerana anggota keluarganya tidak mempedulikannya,” katanya.

- BERNAMA

Bapak Suhaila Kata'Jimmy Tak Layak Jadi Menantu'.Baca!



‘Jimmy Tak Layak Jadi Menantu I’ – Datuk Suhaimi

KUALA LUMPUR – Selepas mendiamkan diri membiarkan menantunya yang juga pelakon, Jimmy Shanley membuka cerita tentang anaknya, Datuk Suhaimi tampil memberikan kenyataan mengenai pergolakan yang berlaku dalam rumah tangga antara Jimmy dan Nursuhaila Eliani.

Menerusi rancangan gosip hiburan Melodi yang disiarkan hari ini, Suhaimi berkata, Jimmy tidak layak untuk menjadi menantunya.

Baginya, Jimmy tidak perlu meneruskan ‘perangainya’ itu memandangkan jelas sekarang ini sikap Jimmy yang semakin ‘gemar’ mencanang kisah negatif tentang anaknya kepada umum.

Malah, Suhaimi juga menyifatkan Jimmy sebagai lelaki dayus kerana tidak menghormati permintaan Nursuhaila untuk bercerai secara baik.

“Sebelum ini, memang I tak pernah keluarkan kenyataan kes Jimmy dan anak I yang dah setahun lebih berlaku. Banyak kenyataan yang dikeluarkan oleh Jimmy. Dah sampai masa I tampil berikan kenyataan yang mana Jimmy I rasa dah tak layak menjadi menantu I kerana banyak yang dia buat tuduhan memburukkan anak I.

“Anak I dah pun failkan perceraian, jadi kalau dia dah banyak burukkan isteri dia, tak guna dia memperisterikan anak I lagi. Jadi, lepaskan sahajalah anak I. Kalau dia tak lepaskan seolah dia adalah lelaki yang dayus,” kata Suhaimi.

Mengulas tentang tanggungjawab Jimmy dalam mengambil tahu tentang cucunya yang juga anak Jimmy, Suhaimi mengatakan Jimmy tidak pernah mengambil tahu serta tidak layak menjaga cucunya.

“Nak ambil berat apa. Ini satu lagi masalah. Dia pernah keluarkan kenyataan yang isteri dia tak memberitahu dah melahirkan anak. Kalau tak diberitahu isteri dia dah pun lahirkan anak, macam manakah dia boleh membawa krew TV datang ke hospital untuk shooting gambar anak dia?

“Bil bersalin pun tak dibayar walaupun kita tak harapkan pun. Tapi dia memang tak bertanggungjawab. Bagi I, dia tak layak jaga cucu I,” katanya.

Suhaimi turut menyifatkan Jimmy sengaja mencari publisiti murah memandangkan dia adalah selebriti dengan mencanang kisah buruk rumah tangganya termasuklah isterinya.

Suhaimi sempat meninggalkan nasihat kepada Jimmy supaya redha menerima ketentuan Ilahi yang jodohnya dengan Nursuhaila sudah pun berakhir dan dia perlu untuk berjumpa dengan doktor pakar.

“Apa masalah dia ni? I tak tahulah dia ni macam mana. Nasihat I Jimmy kena percaya qada’ dan qadar jodoh dah tak ada. Pergilah berjumpa dengan doktor pakar,” kata Suhaimi.

Dalam masa yang sama, Jimmy enggan mengulas mengenai kenyataan yang dikeluarkan oleh ayah mertuanya.

Sebaliknya, dia hanya menyerahkan kepada pihak mahkamah untuk memutuskan penyelesaian yang terbaik.

Jimmy dan Nursuhaila bernikah pada Oktober 2010 dengan mas kahwin sebanyak RM31,186 sempena dengan tarikh kelahiran Nursuhaila pada 31 Januari 1986.

Namun, mereka mulai duduk berasingan selepas tiga minggu bernikah dan Jimmy memfailkan permohonan kembali taat kepada Nursuhaila pada 31 Januari 2011 diikuti permohonan nusyuz (ingkar perintah suami) pada 27 Januari tahun lalu.

p/s apa saja la konflik keluarga diorang ni..

Anda Lapar?Makan Biskut Tanah Pun Boleh...Lihat!


Snek tanah liat panggang
                             
BIARPUN tidak mempunyai rasa, ampo yang rangup menjadi makanan warga Tuban, Indonesia.

JIKA tidak diberitahu terlebih dahulu, pasti ramai yang menyangka bahawa hidangan di dalam pinggan itu merupakan kepingan coklat gelap yang digulung.

Sebenarnya, makanan yang hanya popular di sebuah desa di Tuban, Jawa Timur, Indonesia itu diperbuat daripada tanah liat.

"Orang Tuban sahaja yang memakan tanah yang disebut ampo ini," kata seorang penjual ampo yang dikenali sebagai Rasima.

Jelas Rasima, ampo dipercayai mampu menghilangkan rasa sakit malah menjadi ubat untuk pelbagai jenis penyakit. Ia merupakan makanan turun-temurun warga kampung tersebut.

Cara membuat snek itu tidak terlalu sukar kerana tiada resipi khas mengenainya. Untuk membuatnya hanya memerlukan tanah liat yang diambil dari kawasan yang tidak tercemar.

"Cuma perlu cari tanah yang bersih yang tidak bercampur pasir. Kemudian ditumbuk dan dipadatkan sehingga membentuk seperti bongkah segi empat.

"Seterusnya kikis bongkah itu dan bentuk menjadi gulungan. Gulungan itu kemudian dibakar dan diasapkan selama sejam. Selepas itu ia sedia dimakan sebagai snek," kata Rasima.

Biasanya, Rasima menjual makanan tersebut di pasar sekitar rumahnya dan mampu memperoleh pendapatan sebanyak 20,000 rupiah (RM6.80) sehari, cukup untuk menyara keluarganya.
                             

Biarpun tidak popular, ampo terus menjadi pilihan ramai penduduk kampung tersebut sebagai salah satu cara untuk menjaga kesihatan.

Seorang peminat makanan itu yang enggan dikenali menjelaskan, dia telah memakan tanah bakar tersebut sejak kecil lagi kerana ia memberi keselesaan kepada perut dan menguatkan sistem pencernaan.
                            
Asal mulanya tanah digaul sebati bersama pasir dan kerikil


"Saya memakan ampo dari dahulu lagi kerana ia boleh menyejukkan perut saya. Saya tidak pernah berdepan masalah sepanjang makan hidangan itu," katanya yang berusia 40-an.
                          
                    Pastu bentuk-bentukkanlah sket supaya jadi bentuk segiempat

                             
                   Agak-agak dah sebati,,,bentukkan pula menjadi ala-ala stick gitu

                         
                              Pastu cam biasalah..cam biskut gak..bakarlah

                            
                        Tara!!..Dah siap untuk dihidangkan bersama kopi O panas..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...