Ahad, 10 Jun 2012

Bapak Suhaila Kata'Jimmy Tak Layak Jadi Menantu'.Baca!



‘Jimmy Tak Layak Jadi Menantu I’ – Datuk Suhaimi

KUALA LUMPUR – Selepas mendiamkan diri membiarkan menantunya yang juga pelakon, Jimmy Shanley membuka cerita tentang anaknya, Datuk Suhaimi tampil memberikan kenyataan mengenai pergolakan yang berlaku dalam rumah tangga antara Jimmy dan Nursuhaila Eliani.

Menerusi rancangan gosip hiburan Melodi yang disiarkan hari ini, Suhaimi berkata, Jimmy tidak layak untuk menjadi menantunya.

Baginya, Jimmy tidak perlu meneruskan ‘perangainya’ itu memandangkan jelas sekarang ini sikap Jimmy yang semakin ‘gemar’ mencanang kisah negatif tentang anaknya kepada umum.

Malah, Suhaimi juga menyifatkan Jimmy sebagai lelaki dayus kerana tidak menghormati permintaan Nursuhaila untuk bercerai secara baik.

“Sebelum ini, memang I tak pernah keluarkan kenyataan kes Jimmy dan anak I yang dah setahun lebih berlaku. Banyak kenyataan yang dikeluarkan oleh Jimmy. Dah sampai masa I tampil berikan kenyataan yang mana Jimmy I rasa dah tak layak menjadi menantu I kerana banyak yang dia buat tuduhan memburukkan anak I.

“Anak I dah pun failkan perceraian, jadi kalau dia dah banyak burukkan isteri dia, tak guna dia memperisterikan anak I lagi. Jadi, lepaskan sahajalah anak I. Kalau dia tak lepaskan seolah dia adalah lelaki yang dayus,” kata Suhaimi.

Mengulas tentang tanggungjawab Jimmy dalam mengambil tahu tentang cucunya yang juga anak Jimmy, Suhaimi mengatakan Jimmy tidak pernah mengambil tahu serta tidak layak menjaga cucunya.

“Nak ambil berat apa. Ini satu lagi masalah. Dia pernah keluarkan kenyataan yang isteri dia tak memberitahu dah melahirkan anak. Kalau tak diberitahu isteri dia dah pun lahirkan anak, macam manakah dia boleh membawa krew TV datang ke hospital untuk shooting gambar anak dia?

“Bil bersalin pun tak dibayar walaupun kita tak harapkan pun. Tapi dia memang tak bertanggungjawab. Bagi I, dia tak layak jaga cucu I,” katanya.

Suhaimi turut menyifatkan Jimmy sengaja mencari publisiti murah memandangkan dia adalah selebriti dengan mencanang kisah buruk rumah tangganya termasuklah isterinya.

Suhaimi sempat meninggalkan nasihat kepada Jimmy supaya redha menerima ketentuan Ilahi yang jodohnya dengan Nursuhaila sudah pun berakhir dan dia perlu untuk berjumpa dengan doktor pakar.

“Apa masalah dia ni? I tak tahulah dia ni macam mana. Nasihat I Jimmy kena percaya qada’ dan qadar jodoh dah tak ada. Pergilah berjumpa dengan doktor pakar,” kata Suhaimi.

Dalam masa yang sama, Jimmy enggan mengulas mengenai kenyataan yang dikeluarkan oleh ayah mertuanya.

Sebaliknya, dia hanya menyerahkan kepada pihak mahkamah untuk memutuskan penyelesaian yang terbaik.

Jimmy dan Nursuhaila bernikah pada Oktober 2010 dengan mas kahwin sebanyak RM31,186 sempena dengan tarikh kelahiran Nursuhaila pada 31 Januari 1986.

Namun, mereka mulai duduk berasingan selepas tiga minggu bernikah dan Jimmy memfailkan permohonan kembali taat kepada Nursuhaila pada 31 Januari 2011 diikuti permohonan nusyuz (ingkar perintah suami) pada 27 Januari tahun lalu.

p/s apa saja la konflik keluarga diorang ni..

1 ulasan:

musyahir berkata...

KESIAN JIMMY.. TABAHKAN HATI YER...BANYAK-BANYAK BERSABAR!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...