Khamis, 14 Jun 2012

Minum air Kapur barus??

  Akak Muhammad       Khamis, 14 Jun 2012
Kerana sayangkan bini,laki saya belikan saya air AlFalfa...dia suh minum sampai habis...
Ok..ok..saya minum..

ok jer..mula2 telan...hujung2nya terasa mcm saya telan air kapur barus jer...

tapi takut laki rasa hati..saya diamkan jer...
Apa nak buat..telan je la..yang bagus....buang air kecik saya dah ok..
kapur barus pun kapur barus laaa....janji baik

Ini air yang saya minum sekarang..
                        
Tahukah anda bahawa tumbuhan hijau menggunakan karbon dioksida dalam udara, air dan mineral daripada tanah dan cahaya matahari untuk menghasilkan makanan. Proses ini dikenali sebagai “fotosintesis”.

Pigmen hijau pada daun yang menyerap cahaya matahari dikenali sebagai “klorofil”. Klorofil adalah nutrien dari sumber semulajadi yang penting dalam penjagaan kesihatan yang baik. Alfalfa adalah daun herba yang sangat terkenal dalam perubatan tradisional masyarakat di negara-negara Arab.

Alfalfa bermaksud Bapa pemakanan kerana kandungan khasiatnya yang tinggi dan kaya dengan klorofil hijau. Alfalfa mengandungi 4 kali lebih klorofil berbanding sayuran hijau lain. Ia dapat membantu kita menyahtoksin dalam badan dan memperbaiki masalah kulit anda.

Selain itu, ia memberi anda tenaga dan mengurangkan kepanasan badan. Orang China menggelarkan Alfalfa sebagai Raja Herba. Campuran istimewa daun Mulberry juga membantu mencegah selsema.

Siapakah yang harus minum ALFALFA ye?

Mereka yang terlalu kurus atau terlalu gemuk
Mereka yang menderita sembelit
Mereka yang menderita buasir berdarah
Mereka yang selalu makan di luar (ajinomoto)
Mereka yang mempunyai kulit muka pucat
Mereka yang kuat merokok dan alkohol tegar
Mereka yang kencing tak lawas serta batu karang
Mereka yang bermasalah nafas dan badan berbau
Mereka yang tidak suka makan sayur-sayuran
Mereka yang mempunyai masalah berat badan
Mereka yang kesibukan dan mengalami tekanan
Mereka yang mudah letih dan malas-malas
Mereka yang mempunyai masalah hati
Mereka yang selalu mengalami sakit tekak
Pengidap diabetis dan darah tinggi

Bukan nak kata apa...bagus tindakbalasnya..
logoblog

Thanks for reading Minum air Kapur barus??

Previous
« Prev Post

Tiada ulasan: